Jodendom


Dagelijks leven

Wim Verwoerd: "We moeten ons bekeren van het afzetten tegen de sabbat, de Bijbelse feesten en het herstel van Israël"

Hij groeide op met de visie dat Gods profetieën vandaag de dag nog steeds letterlijk moeten worden genomen. Daar hoort een liefde voor het volk Israël bij, zo vertelt Wim Verwoerd tegenover CIP.nl. Hij schreef het boek 'Het bloed schreeuwt uit de aar

God

Lody van de Kamp vindt verhouding met islam minder ingewikkeld: "Jezus staat tussen het jodendom en het christendom in"

Een brievenwisseling tussen een rabbijn en een islamitische scholier. Dat is wat het boek 'Over muren heen' eigenlijk is. De Nederlandse rabbijn Lody van de Kamp en de islamitische scholiere Oumaima Al Abdellaoui schreven elkaar brieven waarbij de me

Levensverhaal

Joodse familie van dominee David Zadok vond zijn bekering vreselijk: "Ze hadden nog liever dat ik verslaafd raakte aan drugs"

Hij moet zijn vliegtuig halen en wil zijn vlucht nog aanpassen, toch heeft David Zadok tijd voor ons en straalt hij rust en vertrouwen uit. "Je hebt vast gehoord dat wij Joden een rondzwervend volk genoemd worden. Ik heb een druk schema maar ik heb h

Dagelijks leven

Gods oordeel over Europa vanwege het vergieten van onschuldig bloed

Hij groeide op met de visie dat Gods profetieën vandaag de dag nog steeds letterlijk moeten worden genomen. Daar hoort een liefde voor het volk Israël bij, zo vertelt Wim Verwoerd tegenover CIP.nl. Hij schreef het boek 'Het bloed schreeuwt uit de aar

Dagelijks leven

Michaël viert als christen het Loofhuttenfeest: "Steeds meer christenen willen terug naar de Joodse en Bijbelse wortels"

Vanaf 13 oktober gaat het Loofhuttenfeest van start, één van de belangrijkste en mooiste Joodse feesten. Maar wat houdt dit feest, dat een week lang duurt, in? Wat is het doel ervan? En waarom kun je het ook prima als christen vieren? CIP.nl sprak er

Dagelijks leven

Wim Verwoerd ziet verband tussen christendom en Jodenvervolging: "Sommige naziwetten waren één op één gelijk aan kerkelijke wetten"

Hij groeide op met de visie dat Gods profetieën vandaag de dag nog steeds letterlijk moeten worden genomen. Daar hoort een liefde voor het volk Israël bij, zo vertelt Wim Verwoerd tegenover CIP.nl. Hij schreef het boek 'Het bloed schreeuwt uit de aar

God

Gertruud ziet hoogmoed als één van de grootste zondes steeds weer de kop opsteken: "God waarschuwt ons keer op keer"

Met het geloof lijken soms voortdurend twijfels mee te komen. Dat ljikt vooral bij jongeren veelvuldig het geval te zijn. Zo merkt auteur Gertruud Bakker dat er onder andere getwijfeld wordt over de goddelijkheid van Jezus. Maar hoe komt dat dan eige