Positiefnieuws


Mooi

Luister naar het schitterende 'Ave Verum' van Libera

Het Britse jongenskoor Libera brengt op prachtige wijze het Ave Verum ten gehore. Het nummer werd oorspronkelijk in de 14e eeuw door paus Innocentius de Zesde geschreven. Het gedicht is een meditatie op het katholieke geloof in Jezus' werkelijke tege

Mooi

Sera Noa deelt eerlijk waar ze weleens bang voor is: "Ik vul het soms in voor een ander"

Zangeres Sera Noa is een open boek. In gesprek met Cvandaag deelt ze heel eerlijk dat ze weleens bang is voor de mening van anderen. "Omdat ik soms zelf negatief ben over mijzelf, ga ik ook invullen dat anderen negatief over mij zijn. Ik vraag veel o

Mooi

Luister naar een prachtige instrumentale versie van Psalm 1:2

Neem even de tijd om tot rust te komen met deze prachtige Psalm. Het betreft een instrumentale versie van hoofdstuk 1 vers 2 van het boek. De lyric video verzorgt alsnog de berijmde tekst bij de muziek, ook geven de beelden een impressie van de inhou

Mooi

Joodse jongens zingen massaal tot God: 'V'harenu'

In een video van Shea en Avrumi Berko zien we een grote groep orthodox joodse jongens vol overgave God aanbidden in eenheid. Met het nummer V'harenu vragen ze aan God 'hen de ogen te openen voor de Torah, om hun harten gericht te laten zijn op Zijn w

Mooi

Elvis E brengt nieuw album uit: Undeniable Love

Begin 2023 wist Elvis E het zéker: ‘dit jaar komt mijn derde gospelalbum uit’. En dus startte hij met schrijven, verzamelde hij zijn muzikale vrienden en nam hij tien nieuwe liedjes op. Het album heet Undeniable Love en is live opgenomen in Almere. O

Mooi

Haarlemmers ontdekken God op bijzondere plek: "Hier heb ik Jezus leren kennen"

In Haarlem richten christenen zich namens Het Open Huis op de grootste behoefte van de wijk: verbinding. Oprechte aandacht voor mensen geeft vanzelf openingen om je geloof te delen en samen te ontdekken hoe God het leven bedoelt. Sam: "Ik voel mij th